عمومی

 هوش مصنوعی هایک ویژن

 هوش مصنوعی هایک ویژن

واسه شما سوال است که این هوش مصنوعی هایک ویژن چیست ؟ یا چه کاربردی دارد ؟ این هوش مصنوعی کامپیوتری هست که بعضی از عملکرد های انسان را انجام می دهد مانند :

  • شناسایی چهره
  • دسته بندی افراد و وسایل نقلیه
  • تشخیص سخنرانی و اجزای محیط
  • آنالیز وقایع

در همین چند سال اخیر بیشتر دوربین ها نظارتی از هوش مصنوعی استفاده می کردند، اگر می خواهم راحت بگویم با همگام سازی دوربین مدار بسته و هوش مصنوعی، هیچ چیزی از دید دوربین ها پنهان نمی ماند. به همین دلیل است که هایک ویژن قابلیت تشخیص افراد انسانی را از سایر چیز های دیگر دارد.

 

 هوش مصنوعی هایک ویژن چه کاری انجام می دهد؟

این هوش مصنوعی، دوربین های مدار بسته رو به لول بعدی توسعه داده است، این هوش مصنوعی الگو ها را به الگوریتم تبدیل می کند. کلی میخوای بگی این هوش مصنوعی از سطح کار مغز انسان الهام میگیرد.

 مغز انسان یک میشه گفت یک نوع هوش مصنوعی پیچیده است. مغز ما از میلیارد ها نورون تشکیل شده است که میتوان الگو ها را تشخیص داد و هوش مصنوعی هایک ویژن از این ساختار تشکیل شده است. این هوش مصنوعی چند لایه از اطلاعات را جمع آوری و اقدامات مربوطه را انجام می دهد.

این هوش مصنوعی هایک ویژن، یک ویژگی مخصوصی دارد که “خود یادگیری” میباشد.  هایک ویژن در حال توسعه این مفهوم در الگوریتم های تجزیه و تحلیل خود می باشد که افزایش دقت، نتیجه یادگیری چند لایه و جمع آوری داده های بزرگ است.

 دقت هوش مصنوعی هایک ویژن

هوش مصنوعی تصویری، به توانایی سیستم ها برای تشخیص و درک تصاویر و ویدیو ها اشاره دارد. این فناوری از تکنیک های یادگیری عمیق و شبکه های عصبی برای تشخیص الگو ها و ویژگی های تصاویر استفاده می کنند. و اینجاست که هایک ویژن وارد می شود، هوش مصنوعی هایک ویژن میتواند تعداد زیادی از کاربرد ها مانند:
تشخیص اشیا ،ترتیب زمانی ،تفسیر صفحه های پیچیده کمک کند.

تشخیص چهره چیست؟

یکی دیگر از کاربرد های هوش مصنوعی هایک ویژن، تشخیص چهره هست که در ابتدا بهتون گفتم، این سیستم ها با استفاده از الگوریتم های تصویری و یادگیری عمیق قادر به تشخیص و تمیزکاری از تصاویر چهره هستند. این تکنولوژی میتواند در تشخیص افراد، ویژگی های چهره، و حتی تطابق با دیتابیس های شناسایی مورد استفاده قرار گیرد. به نوعی دیگر
تشخیص چهره یک فناوری است که برای تأیید هویت شخصی با تعیین دقیق و اندازه‌گیری ویژگی‌های چهره. برای این منظور از یک تصویر دیجیتال یا یک فریم ویدیو استفاده می‌شود.

مزایای تشخیص چهره چیست؟

تشخیص چهره مزایای زیادی دارد و بعضی از آن ها رو پایین بیان می کنم.

  • امنیت و کنترل دسترسی : تشخیص چهره به عنوان یک سیستم احرازهویت، برای بهبود، امنیت و کنترل دسترسی به محل ها و سیستم ها، مورد استفاده قرار می گیرد.

  • سرعت و کارایی : این تکنولوژی با سرعت بالا و به صورت آنی افراد را شناسایی می کند.که در مواقع اضطراری بسیار مفید است.

  • راحتی و آسانی استفاده : دیگر نیازی به ابزار های خاص یا کارت شناسایی ندارید، چون تشخیص چهره با استفاده از الگوریتم ها کار را آسون تر کرده است.

 کاربرد هوش مصنوعی هایک ویژن

این هوش مصنوعی کاربرد های زیادی دارد و یکی از مهم ترینشون بالاتر گفتم که تشخیص چهره است و دیگر کاربرد ها را در زیر خواهم گفت.

1.      شناسایی وسایل نقلیه در دوربین مداربسته

یکی دیگر از کاربرد ها هوش مصنوعی هایک ویژن، قابلیت شناسایی وسایل نقلیه است. با استفاده از این هوش مصنوعی متوانید امکاناتی فراهم نمایید و یکی از این امکانات تشخیص و شناسایی پلاک است، که مسئولین میتوانند با دقت بیشتری جاده ها، بزرگراه ها و خیابان ها را کنترل کنند.

2.      حذف هشدار های کاذب

قطعا تاکنون با هشدار های کاذب در سیستم های نظارت تصویری مواجهه شده اید. دریافت این هشدار ها موجب سردرگمی شما خواهد شد. سیستم نظارتی و مداربسته قدیمی، حرکت های ناشی از حیوانات، برگ ها و حتی نور را به عنوان یک هشدار ثبت می کند.

این موضوع موجب دریافت هشدار های کاذب و سردرگمی کاربران می شود. قابلیت هوش مصنوعی هایک ویژن با تفکیک انسان از سایر اجزای محیط، این هشدار ها را به حداقل می رساند.

 هوش مصنوعی در محصولات هایک ویژن

شرکت هایک ویژن محصولات متفاوت و با قابلیت یادگیری عمیقی را ارائه میدهد. برخی از محصولات ارائه شده مانند :

iDS-2CD7AC5G0-IZHS(Y)

این دوربین بولت 12MP، از محصولات هوش مصنوعی هایک ویژن است. سیستم معرفی شده از قابلیت های هوشمند پشتیبانی می کند. این دوربین، با بهره گیری از استاندارد IP67 در مقابل گرد و غبار، باران و برف و بهره گیری از استاندارد IK10، در مقابل ضربه و عوامل بیرونی مقاوم است. از سایر ویژگی های هوش مصنوعی هایک ویژن در دوربین 12MP، پشتیبانی از قابلیت هایی چون :

  • جا گذاشتن چمدان یا سایر اشیا
  • تغییر صحنه
  • تشخیص ورود و خروج به یک منطقه
  • ورود به یک منطقه ممنوع
  • عبور از یک خط فرضی و ممنوع و … می باشد.

iDS-2CD7A26G0/P-IZHS(Y)

این دوربین بولت 2MP، از قابلیت های) ANPR  پلاک خوانی ) و Deep learning پشتیبانی می کند. در نتیجه تمام امکانات لازم برای کنترل تردد خودروها و وسایل نقلیه را مهیا می سازد. این دوربین نیز از استاندارد های IP67، IK10 و قابلیت های هوشمند چون :

  • ورود و خروج به یک ناحیه
  • عبور از یک خط فرضی و ورود به یک منطقه فرضی ممنوع پشتیبانی می کند.

جمع بندی

در پایان بررسی فناوری خود یادگیری هایک ویژن و این که میدونید هوش مصنوعی هایک ویژن چه ویژگی هایی دارد. در اصل هوش مصنوعی که دارد یک فناوری جدید در صنعت نظارت تصویری به حساب میاد که از عملکرد مغز انسان به منظور آنالیز بهتر وقایع محیط بهره می برد. به همین خاطر به عنوان یادگیری عمیق یا شبکه عصبی نیز شناخته می شود.

با کمک این هوش مصنوعی میتوانید امنیت خود را بالا ببرید و وقتی در محل شما حضور ندارید هایک ویژن به شما آرامش می دهد و دیگر لازم نیست نگران باشید 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *