عمومی

کالر آیدی چیست؟

بیشتر سوالات مشتری این است که کالر آیدی چیست ؟ یا کالر آیدی چه کاربردی دارد ؟ در ادامه به تمام سوالاتی که در ذهنتان میگذرد جواب میدهیم

کالر آیدی چیست؟

در قدیم تمام تماس ها، قبل از جواب دادن نمیتوانستید بدانید که به شما زنگ زده است. اما امروزه با کمک کالر آیدی این مشکل را حل کرده ایم. کالر آیدی یگ ویژگی تلفن همراه یا تلفن ثابت است که نام و شماره تلفن فرد فراگیر را نشان میدهد و به شما امکان میدهد پیش از پاسخ دادن به تماس، شناسایی تماس دهنده را داشته باشید. به زبان ساده تر کالر آیدی به شما کمک می کند که در طول روز هرکی به شما زنگ میزند قبل جواب دادن بدونید کی هست.

واژه کالر آیدی (Caller ID) به یک سرویس تلفنی یا افزونه نرم افزاری اشاره دارد که بر روی تلفن‌های امروزی اعم از آنالوگ و دیجیتال قابلیت فعال‌سازی دارد.

برای شما سوال شده است که کالر آیدی چگونه یا با چه روشی، شماره فرد تماس گیرنده بر روی تلفن نشان می دهد ؟ کالر آیدی ها با یکی از روش های FSK یا DTMF استفاده می کنند در ادامه بیشتر درباره اش توضیح میدهیم.

کالر آیدی برای چه افرادی کاربرد دارد؟

کالر آیدی برای هر فردی مهم است چون وقتی کسی با شما تماس میگیرند شما میتوانید اسم، شماره تماس و به کلی هویت آن را تشخیص دهید. به همین دلیل است که می گویم برای هر فرد مهم هست کدوم فردی همچین چیزی نمیخواد ؟ اما برای برخی افراد اهمیت بیشتری دارند به طور مثال :  مشاغلی هستند که به صورت پیوسته با مشتریان خود در تماس هستند یا با آنها تماس گرفته می‌شود، این دسته نیاز بیشتری به کالر آیدی‌ دارند، تا کار پاسخگویی به مشتری در کمترین زمان و به بهترین شکل انجام دهند.

نمایش کالر آیدی با FSK

Frequency-Shift keying یا مخفف به FSK یک نوع از تکنولوژی انتقال فرکانس است که به صورت باینری (0 و 1) کار می کند و بر اساس فرکانس، تغییراتی در فرکانس سیگنال برای انتقال اطلاعات انجام می دهد. به زبان ساده، نمایش کالرآیدی فرکانس سیگنال برای ارسال اطلاعات، و شناسایی تماس دهنده استفاده میشود.

نمایش کالر آیدی با DTMF

Dual-tone multi-frequency یا مخفف به DTMF یک سیگنالی هست که با گرفتن دکمه های تلفن، به مراکز مخابراتی ارسال میشود. وقتی در کارآیدی DTMF  وقتی که شماره میگیرید، در قبال هر عددی که فشار می دهید، یک سیگنال تولید می کند و در آخر این سیگنال ها جمع شده و در دستگاه مقصد شناسایی شده که باعث نمایش شماره تلفن می شود.

 

جمع بندی

تا اینجا فهمیدید که کالرآیدی چیست و چگونه کار می کند، به نظر من کالر آیدی برای هر فردی مهم هست و کاربردی دارد، اگر کسب و کاری دارید یا گوشیتان به صورت مداوم زنگ میخورد یا پشتیبانی کسی رو انجام می دهید یه کالر آیدی باید داشته باشید چون کارتان را راحت و آسون تر می کتد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *