عمومی

 تعویض لنز دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته ویژگی های زیادی دارند که یکی از آنها تعویض لنز است. یعنی این که کاربر می تواند از لنزهای مختلف و گوناگون  برای عکاسی استفاده کند که با موقعیت و محیط ، همخوانی بیشتری دارند. به عنوان مثال، می توان از لنزهای مخصوص پرتره برای عکاسی از چهره ها استفاده کرد. تا کیفیت تر و بهتر باشند. گاهی وقتا هم ممکن است لنز خراب شود یا ایرادی داشته باشد. تعویض لنز کار بسیار سختی نیست اما باید نکاتی را در حین باز و بسته کردن لنز رعایت فرمایید. در ادامه این مقاله به شما شرح می دهیم.

آموزش تعویض لنز دوربین مداربسته

  1. قبل از هر کاری، محیطی که قصد دارید  لنز  را تعویض کنید. آن محیط را کاملا تمیز کنید. توجه کنید محیطی که لنز در آن می خواهد تعویض شود باید هیچ گرد و خاکی نباشد.
  2. بهتر است دوربین را از پشت بر روی سطحی بگذارید تا ال سی دی  آسیب نبیند.
  3. در این مرحله ، لنز جدید که میخواهید تعویض کنید. را نزدیک  دوربین قرار می دهید. و با این کار شما ار ورود، گرد و خاک به داخل دوربین جلوگیری می کنید .
  4. حالا با دست چپ خود، دکمه رها کردن لنز را فشار دهید.
  5. بعد از فشار دادن دکمه،  با دست راست، لنز را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید و لنز را بردارید.
  6. در این مرحله، لنز را کنار گذاشته. پنجره محافظ  بر روی لنز را بردارید و بر روی لنز دیگر ببندید.
  7. حالا نقطه قرمز رنگ روی لنز را بر روی نقطه قرمز رنگ موجود روی بدنه دوربین قرار دهید.
  8. در مرحله آخر آموزش تعویض لنز دوربین. ، لنز جدید را جایگزین می کنید و در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. وقتی صدای کلیک مانندی را شنیدید.، درپوش روی لنز را بردارید و با گرفتن یک عکس، آن را امتحان کنید. مطمئن شوید که لنز به درستی جا افتاده و حرکت اضافه ای ندا

خرابی دوربین مدار بسته شامل چه مواردی می‌شود؟

خراب شدن دوربین های مدار بسته امری طبیعی است و کاربران ممکن است بعد از نصب دوربین های مداربسته با این مشکلات و خرابی ها مواجه گردند. به یاد داشته باشید تعمیر دوربین مداربسته سوخته نیازمند تخصص بالایی در این امر بوده و برای این کار. حتما باید از تعمیرکاران مرتبط استفاده نمود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *