عمومی

دوربین مداربسته  IP  چیست؟

امروزه استفاده از دروبین مداربسته یکی از نیازهای کسب و کار ها و حتی در منازل شده است. نظارت 24 ساعته از محیط کار یا محل زندگی، یک  کار استراتژیکی برای مدیریت مجموعه شما محسوب می شود. به خاطره همین دوربین مداربسته که در محیط مورد نظر نصب می شود. باید قابلیت اتصال به شبکه را داشته باشند تا شما بتوانید با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر به طور ساده و راحت، تصاویر دوربین های مداربسته را مشاهده کنید.

انواع دوربین IP

بعضی از این دوربین ها را به شما معرفی می کنیم.

  • دوربین IP تحت شبکه دام (Dome)
  • دوربین IP تحت شبکه اسپید دام (Speed Dome)
  • دوربین IP تحت شبکه بولت (Bullet)

در سال 1996 از تکنولوژی دوربین IP با ویژگی تصویربرداری با کیفیت بالا تحت شبکه رونمایی کردند. در دوربین مداربسته  IP با نگرش به تحت شبکه بودن آن به راحتی می توان تصاویر را با اینترنت انتقال داد. کیفیت دوربین مداربسته ها از 1 تا 30 مگاپیکسل با رزولوشن 720P و 1080P  هستند.

تفاوت دوربین IP با دوربین آنالوگ چیست؟

دوربین مداربسته های آنالوگ، نسخه قدیمی تر دوربین های مداربسته شناخته می شوند، در برابر با دوربین های تحت شبکه IP دارای کیفیت فیلم برداری پایین تری هستند. همین طور دوربین مداربسته IP  یکی از ویژگی های آن اتصال به شبکه است، در شرایطی که  دوربین های مدابسته  آنالوگ این ویژگی را ندارند. دستگاه ضبط تصاویر یاDVR  مخصوص دوربین های مداربسته آنالوگ است. و دستگاه ضبط تصاویر دوربین های تحت شبکه NVR، نام دارد. دوربین های مداربسته آنالوگ به وسیله کابل کواکسیال به دستگاه DVR متصل می شود. دوربین های IP با استفاده از کابل شبکه یا (LAN) به دستگاه NVR متصل می شوند.

اتصالات دوربین IP

دوربین IP با استفاده از کابل شبکه به دستگاه مورد نظر یا همان ضبط تصاویر NVR متصل می شود. اگر می خواهید از مبدل استفاده کنید. می توانید بدون این که نیازی  به منبع تغذیه داشته باشید. برق رسانی را به دوربین آی پی را انجام دهید. این کار باعث کاهش هزینه های جانبی سیم کشی برق می شود.

کیفیت دوربین تحت شبکه

امروزه با پیشرفت چشم گیر تکنولوژی در ساخت دوربین های مداربسته IP  شده ایم. و این پیشرفت باعث بهتر شدن کیفیت دوربین IP تا  30 مگاپیکسل و رزولوشن تصویر دوربین های مداربسته تحت شبکه 4K  شده است.

مزایای دوربین مداربسته IP

  • دسترسی به کیفیت های 720 P و 1080P و بیشتر
  • جابجایی تصاویر
  • سرعت بالای جابجایی تصاویر
  • نصب و راه اندازی سریع
  • جابجایی تصاویر روی کابل شبکه

جمع بندی

اگر می خواهید محیط خود را 24 ساعته تحت نظر باشد. می توان از دوربین های مداربسته IP استفاده کرد. استفاده از دوربین های مداربسته IP منتهی به کاهش هزینه های انسانی و دقت بیشتر در معتبر سازی می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *