عمومی

سیستم اعلام سرقت چیست؟

سیستم اعلام سرقت چیست؟

سیستم اعلام سرقت که در واژه عموم دزدگیرمی گویند. جهت جلوگیری از ورود اشخاص یا اشیاء غیرمجاز به محل مورد نظر گفته می شود.

چرا به سیستم اعلام سرقت نیاز داریم؟

در این زمان تعداد دزدان به دلایل شرایط اقتصادی زیاد شده اند، شما نیاز دارید که از اموال ودارایی هایتان مراقبت کنید. پس به همین دلیل استفاده از سیستم‌های اعلام سرقت در این روزها افزایش یافته است. شما می‌توانید از این ابزار در محیط یک ویلا، کارخانه، زمین، خانه، آپارتمان و هرجایی که احتمال دزدی و خرابکاری وجود دارد، استفاده نمایید. پس به همین دلیل می‌توان گفت که سیستم اعلام سرقت برای مالکان و صاحبان ملک از اهمیت بالایی برخوردار است. ممکن است شما سال‌ها وقت و هزینه‌تان را صرف راه اندازی یک شغل و یا کسب و کار کرده باشید. پس این قضیه برایتان مهم است که یک فردی بدون زحمت از راه نرسد و تمام زحماتتان را یک شبه بر باد بدهد.

طرز کار سیستم اعلام سرقت هوشمند

سیستم‌های اعلام سرقت به اندازه کافی هوشمند هستند که بداند چه زمانی باید اعلان‌های صوتی را به صدا در بیاورند و تمام شرایط لازم را دارند تا در صورت دیدن یک دزد و یا اتفاق ناخوشایند شما را خبر کنند. این اعلان‌ها برای اینکه شما را متوجه کنند، به گوشی هوشمند وابسته هستند. این اعلان‌ها می‌تواند شامل پیام‌های صوتی از پیش ضبط شده، اعلان‌های صوتی تولید شده به صورت پویا با استفاده از متن به گفتار، زنگ‌های هشدار و سایر نویزها باشد. موقعی که سیستم هوشمند یک شخص بیرونی را مشاهده می‌کند و یا شخصی را در حال انجام کار مشکوکی می‌بیند، می‌تواند با سرعت بالایی به شما هشدار دهد. برخی از این سیستم‌های اعلام سرقت به نحوی آماده سازی شده‌اند که می‌تواند حواس شخص خارجی را پرت کرده تا صاحب خانه یا پلیس مستقیماً به آن قسمت ورود کنند.

اجزای سیستم اعلام سرقت

  • ·دستگاه مرکزی
    دستگاه مرکزی که به عنوان مغز سیستم حساب می شوند، یک ریز پردازنده می باشد و از یک صندوقه فلزی یا پلاستیکی قفل شده درست شده است. که در آن یک برد کامپیوتری وجود دارد وهمینطور از پشتیبان باتری برخوردار می‌باشد. دستگاه  مرکزی معمولا نزدیک ورودی نصب می کنند تا موقع ورود همه اتفاقات را ثبت کنند.
  • آژیر دزدگیر
    قطعی است که سیستم اعلام سرقت برای دادن اخطار، نیاز به یک اعلام خطری دارد تا بتواند به ملک دار اطلاع دهد. با استفاده از آلارم صوتی (مثل زنگ و یا صدای از پیش تعیین شده) می‌توان سریعاً خطر را اعلام کرد.
  • سنسور یا چشمی
    سنسور هایی در سیستم اعلام سرقت وجود دارد که با کوچک‌ترین تحرک فعال می‌شود و نسبت به حرکات محیط واکنش نشان می‌دهد. تحریک مدار بودن این حسگرها سبب باز و بسته شدن یک برخورد می‌شود. امروزه برای اینکه بتوان حساسیت و عملکرد سیستم اعلام سرقت را افزایش داد، از برخورد بسته استفاده می‌کنند.
  • آهنربا دزدگیر
    آهنربا دزدگیر  مثل  یک آهن ربای هست که  قطب منفی و مثبت دارند. روش کار این نوع آهنرباها بسیار چشمگیراست. در شروع باید دو قطب مخالف همدیگر را پیدا و جذب کنند و روبه روی هم قرار بگیرند. بعد از این دو قطب از هم فاصله می گیرند و سیستم اعلام سرقت فعال می‌شود. از این مگنت‌ها بیشتر برای درب و پنجره استفاده می‌شود که در صورت فاصله گرفتن مگنت‌ها از هم، آلارم به صدا در می‌آید.
  • باتری دزدگیر اماکن
    این باتری‌ها معمولا در داخل سیستم اعلام سرقت جایگذاری می‌شود و انرژی لازم را در هنگام نیاز و یا قطعی برق، به دستگاه می‌دهد. بیشترین کاربرد این باتری‌ها برای زمانی ست که برق قطع شده باشد و ما نیاز اساسی به برق داشته باشیم.
  • پدال گازی اعلام سرقت دزدگیر
    پدال‌ها به دستگاه مرکزی متصل هستند و با فشردن این پدال ها یک پیام خطر برای پلیس و یا فرد مدنظر ارسال می‌شود.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *