عمومی

لوله فلکسی چیست و کاربرد آن در دوربین مداربسته

لوله فلکسی چیست و کاربرد آن در دوربین مداربسته

سوال بیشتر کاربران این است که لوله فلکسی چیست ؟ یا چه کاربردی در دوربین مدار بسته دارد ؟ لوله فلکسی لوله ای دراز و خمیده ای است که از جنس فلز با برشی گرد ساخته شده است. کلمه خود فلکسی به معنی انعطاف پذیری است. کاربرد لوله فلکسی برای محافظت از کابل های الکترونیکی و برق است.می توانید لوله فلکسی را یک کانال فلزی را نظاره می کنید که کابل ها از آن عبور می کنند. در وصل کردن دوربین مداربسته این کابل کارایی بسیار بالایی دارد. برای این که دوربین مداربسته در مکان های مختلف و شرایط گوناگونی نصب و گذاشته می شود که وظیفه لوله فلکسی، محافظت از کابل ها را دارد.

ویژگی لوله فلکسی دوربین مداربسته

از ویژگی های یک لوله فلکسی را در زیر به شما می گوییم :

  1. حفاظت مکانیکی بالا
  2. مقاومت در برابر عوامل جوی
  3. نصب آسان
  4. پوشش مقاومت الکتریکی
  5. انعطاف پذیری بالا
  6. دوام و ماندگاری بالا
  7. مقاوم بودن در برابر ساییدگی و ضربه

انواع لوله فلکسی

لوله های فلکسی بستگی به کاربرد هایی که دارد در اندازه ها و سایز های مختلف تولید می شود. در کل لوله فلکسی به دو صورت: لوله فلکسی روکش دار و لوله فلکسی بدون روکش است که در این لوله های فلکسی را معرفی می کنیم.

1.    لوله فلکسی روکش دار یا عایق دار

از بیشترین انواع لوله فلکسی که در نصب دوربین مداربسته کاربرد دارد. این نوع روکش دار و یا عایق دار است. این نوع لوله فلکسی دارای پوشش پلاستیکی PVC است. لوله فلکسی روکش دار اکثرا در محدوده های باز مورد استفاده قرار می گیرد که بیشتر در دسترس رطوبت و شرایط جوی است.

2.   لوله فلکسی بدون روکش دار

یکی دیگر از نوع های لوله فلکسی که در بالا گفته بودم لوله فلکسی برون روکش است. این نوع لوله فلکسی بدون پوشش پلاستیکی PVC در لایه بیرونی است. به همین دلیل بیشتر در محدوده های داخلی استفاده می شود.

سایزبندی لوله فلکسی

لوله های فلکسی در سایز های مختلفی تولید می شوند. بستگی به نیاز خود می توانید سایز لوله فلکسی را انتخاب کنید. مهم ترین سایز های لوله فلکسی موجود در بازار عبارتند از: 11،13،16،21،25،29،36،38،42 است. هرچی سایز لوله فلکسی بیشتر باشد. بیشتر کابل در آن جا میگیرد. لوله های فلکسی بیشتر در سایز 25 متر در بازار به فروش میرسد.

جمع بندی

همینجور که در بالا مطالعه کردید لوله فلکسی برای دوربین مداربسته کاربرد زیادی دارد و میتواند از کابل های شما محافظت کند. به نظر من با توجه به محیط که دوربین شما نصب شده است لوله فلکسی را بخرید.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *