عمومی

نکات ضروری در نصب دوربین مدار بسته

نکات ضروری در نصب دوربین مدار بسته

نکات ضروری در نصب دوربین مدار بسته

در چند سال اخیر دوربین های مدار بسته پیش رفت زیادی داشته اند. به همین دلیل استفاده از دوربین های مدار بسته آسان شده است. به همین خاطر اگر به دنبال استفاده از فناوری دوربین مداربسته هستید. چه برای کسب و کار یا کار شخصی باشد. باید قبل از نصب نکات نصب دوربین مداربسته را بدانید. در این مقاله به شما نکات ضروری نصب دوربین مداربسته را می گوییم.

نکات مهم قبل از نصب دوربین مداربسته

بهتر است پیش از نصب دوربین مدار بسته این نکات را رعایت کنید.

  • پیش از نصب بهتر است تجهیزات و دوربین مداربسته را چک کنید که درست کار می کند. بهتر است برای تست بیشتر به صورت زودگذر دوربین مداربسته را در محیط مورد نظر نصب کنید.
  • با هر ابزار مخربی دوربین خود را نصب نکنید. برای این که ممکن است به خود دوربین آسیب بزند. این کار تخصص خواصی می خواهد. اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید. بهتر است کاری نکنید چون ممکنه به دوربین مداربسته آسیب بزند. بهتر است از یک نفر که کارشان این است کمک بگیرید.
  • بعضی مواقع بهتر است دوربین را تمیز کنید. به خصوص دوربینی که در محیط بیرون است. به خاطره این که ممکن است، گرد و خاک بر روی دوربین مداربسته نشسته باشد. به همین دلیل بهتر است جوری نصب کنید که دسترسی به دوربین مداربسته راحت باشد.

نکات نصب دوربین مداربسته در فضای باز

بهتر است دوربین مداربسته را به فاصله 3 متری نصب کنید. چون این ارتفاع استانداردی است که دوربین مداربسته بتواند تمام جزئیات را به راحتی ضبط کند. و به اندازه ای بالا است که خرابکاران یا سارقان به راحتی نتوانند دسترسی پیدا کنند.

دوربین مداربسته را به سمت خورشید نصب نکنید. چون با نور بالایی که دارد ممکن است تمام جزئیات را به راحتی ضبط نکند. بهتر است دوربین مداربسته خود را در جهت مستقیم نور قرار ندهید.

یکی دیگر از نکات این است که شما می توانید تصمیم بگیرید که دوربین پنهان باشد یا نباشد. پیش از نصب دوربین مدار بسته، مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

یکی دیگر از نکات مهم این است که دوربین های مداربسته داخلی را در بیرون نصب نکنید. چون دوربین های مداربسته که در بیرون نصب می کنید در معرض رطوبت، گرد و خاک قرار می گیرند و دوربین های مداربسته داخلی برای این کار طراحی نشده اند.

نکات نصب دوربین مداربسته در فضای داخلی

اگر میخواهید دوربین خود را در فضای داخلی نصب کنید. بهتر است دوربین مداربسته خود را در گوشه اتاق نصب کنید. چون بیشترین دید را به شما می دهد.

یکی از نکات ضروری که، میخواهید دوربین مدابسته خود را در فضای داخل نصب کنید. بهتر است روبروی پنجره نباشد. چون با بازتاب نوری که به دوربین مداربسته می خورد ممکن است کیفیت تصویر را کم کند.

به علاوه این که نور مستقیم پنجره میتواند تصویر را خراب کند، هر نور مستقیم دیگری می تواند فیلم شما را خراب کند. پس قبل از نصب دوربین مداربسته  رعایت کنید که روشنایی مستقیم به سمت دوربین مداربسته نباشد.

نکات کلی نصب دوربین مداربسته

  • نور کافی را در نظر بگیرید. مطمعن شوید مکانی که دوربین مداربسته را نصب می کنید نورپردازی استانداردی داشته باشد.
  • هر دوربینی امکانات متفاوتی دارد بهتر است نسبت به امکاناتی که احتیاج دارید استفاده کنید. همانطور که در بالا گفتم دوربین های مداربسته داخلی را در محیط بیرون نگذارید.
  • کابل های و وسیله های دوربین مداربسته را پنهان و از آن ها محافظت کنید.

جمع بندی

همان طور که در بالا گفتیم در سال های اخیر پیشرفت زیادی در فناوری دوربین مداربسته داشته ایم. و اگر می خواهید از دوربین های مداربسته استفاده کنید. بهتر است یک دوربین مناسب که، نیاز هایتان را بر طرف می کند بگیرید تا از آن به خوبی استفاده کنید.
بعد گرفتن دوربین مداربسته مورد نظر خود، پیش از نصب دوربین مداربسته نکاتی که در این مقاله گفته شده است را رعایت کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *